Madplan og sutteflasker

24. juli 2010

Alder:
9 mdr.

Madplan og sutteflasker

Hej Helen,

Jeg har endnu en gang brug for et råd ang. vores datters mad og antallet af sutteflasker.

Hun bliver 9 mdr. her d. 29. Det er forskelligt hvornår hun vågner om morgenen. Nogen gange er det 5.30 og andre dage 6.30. Jeg har prøvet at give hende en flaske når hun vågner tidligt og får hende ofte til at falde i søvn igen. Men med det resultat at hun, så ikke er sulten nok til at spise morgengrød.

Hun er meget interesseret i rigtig mad og vil gerne spise selv. Hun har pincetgreb og vil gerne selv spise sine rugbrødshapsere til frokost og er ikke så vild med længere, at jeg supplere med skemad. Det er derfor svært at give hende grøntsagsmos til feks. aftensmad. Jeg har på fornemmelsen at hun ikke gider det mosede, blendede mad mere.. Men der kommer jo ikke rigtig så meget ind når hun selv sidder med feks. en frikadelle eller andet mad som er skåret ud.

Hendes dag ser nogenlunde sådan ud:

05.30 flaske med ...

Annonce

... ca. 150 ml og sover videre til 06.30 og tilbydes havregrød med frugt.
eller vågner 06.30 og får havregrød med frugt

08.30 Bliver lagt til 1 lur.

09.30 Vågner
10.00 Rugbrødshapsere med forskelligt smørbart samt tilbydes grøntsagsmos.

12.00 Ymer med frugt, frugtmos og frugt i hånden eller lidt bolle med smør

13.00 Bliver lagt til 2. lur

14.30 Vågner og får en flaske med ca. 100 ml.
15.00 Frugtmos, frugt i hånden

17.15 Aftensmad. Har indtil nu været most eller blendet mad af vores aftensmad. Altså blendet kødsovs med grøntsagsmos. Eller most boller i karry med grøntsagsmos. Men dette måltid står hun helt af overfor. Hun vil ikke spise skemaden mere. Men vil gerne selv sidde og spise feks. lidt majs, ærter og have en frikadelle i hånden.

18.30 Puttes med en flaske på ca. 120 ml.

Sover mange dage indtil næste morgen. Men vågner nogen dage ved 22.00 tiden og får en flaske.

Glæder mig til at høre fra dig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)